Definitionen avKiropraktik

”Ett hälsovårdsyrke inriktad på diagnos, behandling och förebyggande av funktionella störningar i rörelseapparaten och effekten av dessa störningar på nervsystemet och den allmänna hälsan.

Behandling sker med en betoning på manuella behandlingsmetoder, inklusive justering av ryggraden och annan led- och mjukdelsmanipulation.”

– World Health Organization, Guidelines on Chiropractic, 2005

Individen i fokusKiropraktorbehandling

Vid ditt första kiropraktorbesök går vi igenom din sjukdomshistoria och du får berätta om orsaken till ditt besök. Sedan gör vi alltid en noggrann undersökning med relevanta tester och ställer en diagnos.

Diagnosen ligger sedan till grund för behandlingsval och din behandlingsplan. Under återbesöken fortsätter vi enligt planen och går igenom övningar som du kan fortsätta med på egen hand.

Den kiropraktiska behandlingen syftar till att återställa kroppens naturliga funktion och minska smärta. Det finns ett samspel mellan nervsystemet som är kroppens kommunikations- och kontrollsystem, och ryggradens funktion.

Genom att justera de leder som behövs underlättas läkningsprocessen smärtan minskar. Vid behov får du övningar att göra för att ytterligare påskynda läkning och förebygga återfall.

PRIS
Nybesök: 750 kr
Återbesök: 560 kr

Boka kiropraktorbesök
Ryggradens funktion

Kiropraktik utgår från hur framför allt ryggradens leder och diskar påverkar nervsystemet.

Naturlig vård

Genom att återställa ledernas naturliga funktion kan kroppen läka naturligt.

Säkert

Kiropraktik är en säker behandlingsform och behandlingen har väldigt få biverkningar.

Effektivt

Kiropraktik är effektivt både vid smärta och för att optimera kroppens funktion.